.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نقد فيلم جنگي" رنجر " در ساري

فيلم رنجر با موضوع دفاع مقدس با حضور كارگردان اين فيلم و دو نفر از منتقدان صاحب نام سينماي كشور دوشنبه شب در سينما سپهر ساري نقد و بررسي شد. 
   
 
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، كارگردان اين فيلم در مراسم نقد فيلمش گفت: زماني ساخت اين فيلم را پذيرفتم كه تا آن زمان فرهنگ پايداري ايران به شكل عجيبي پنهان مانده بود.
احمد مرادپور با اشاره به اينكه در آن زمان ادبيات دفاع مقدس جلوتر از سينما و نمايش بود، افزود: در اين فيلم سعي كردم صحنه‌ها را به واقيعت نزديك كنم و اردوگاه در فيلم رنجر واقعي‌تر، جدي‌تر و ملموس‌تر نشان داده شد.
وي خاطر‌نشان كرد: تاكنون هيچ جلسه و برنامه نقدي براي اين فيلم برگزار نشده بود و از بابت برگزاري اين مراسم بسيار خوشحالم.
يك منتقد سينما نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه پشتوانه دفاع مقدس انقلاب اسلامي است، گفت: حوزه دفاع مقدس در كشورمان يك حوزه ارزشي و ديني است و اين مسئله كار را براي سازندگان فيلم‌هاي جنگي براي پذيرش مخاطبان راحت‌تر مي‌كند.
عزيز‌الله حاجي مشهدي، سينماي دفاع مقدس را انتقال دهنده يك باور عميق ديني و ملي تعريف كرد و اظهار داشت: براي تأثير‌گذاري بيشتر به تلفيق هنر ديني در مقوله دفاع مقدس نيازمنديم.
وي مشكل اصلي سينماي ايران و دنيا را فيلمنامه دانست و گفت: دفاع مقدس در كشورمان آنقدر صحنه و حوادث دارد كه واقعاُ نمي‌توان تمام رويدادهاي جنگ را به تفسير كشيد.
حاجي مشهدي با اشاره به اينكه يك نويسنده نبايد به خلاف‌گويي وارد شود، افزود: واقعه‌نگاري با خلق آثار هنري بسيار متفاوت است.
اين منتقد سينما با اشاره به نقش دفاع مقدس در پايداري فرهنگ مقاومت به سينماگران توصيه كرد از انجام كارهاي تكراري به شدت پرهيز كنند.
وي جاي بسياري از موضوعات جنگي را در سينماي دفاع مقدس خالي دانست و گفت: پرداختن به جهاد‌گران كه حضرت امام خميني(ره) از آنها به عنوان سنگر‌سازان بي‌سنگر ياد كرد مي‌تواند خلاء اين موضوع را برطرف كند.
حاجي مشهدي فيلم رنجر را واقع‌گرايانه توصيف كرد و اظهار داشت: ساخت فيلم جنگي بايد بر‌اساس مطالعه و اسناد متعبر باشد تا بتواند به وظيفه‌اش عمل كند.
وي با اشاره به اينكه ساخت فيلم دفاع مقدس در كشورمان بسيار مشكل است از مسئولان امر خواست تا مقدمات اين كار را براي فيلم‌سازان مهيا كنند.
يكي ديگر از منتقدان اين فيلم نيز در اين جلسه به سابقه سينماي جنگ پرداخت و گفت: سينماي جنگ در دنيا سابقه حدود 80 ساله دارد و با سه مسئله اصلي روبرو است.
مهدي ارجمندي خشن و مردانه بودن سينماي جنگ، جدي بودن فيلم‌هاي جنگي و نشان دادن وجه حيواني انسان در اين مقوله را از تابوهاي سينماي جنگ عنوان كرد.
وي درباره وجه مردانه بودن سينماي جنگ افزود: اين مسئله باعث مي‌شود تا سينماي دفاع مقدس مخاطبان زن خود را از دست بدهد.
ارجمندي با اشاره به اينكه در سينماي جنگي ايران كم‌تر شخصيت زن ديده مي‌شود، خاطر نشان كرد: در مورد 80 درصد فيلم‌هاي سينماي جنگي دنيا اين امر صادق است.
وي واقيعت را موجودي معني كرد كه ما فقط ظاهر آن را مي‌بينيم و ادامه داد: زنان در دفاع مقدس نقش پررنگي داشتند و اين مسئله از ديد سينماگران جنگي ما غافل مانده است.
اين منتقد سينما به ويژگي‌هاي دشمن ايران در جنگ پرداخت و گفت: دشمن‌شناسي در سينماي جنگ موضوعي است كه كم‌تر به آن پرداخته شده است و‌ بي‌عقلي و بي‌ارادگي نيروهاي عراقي را بعضاً نمايش مي‌دهيم كه در واقعيت اين چنين نبود، چرا كه اگر اين امر واقعيت داشت نمي‌توانستند 8 سال بجنگند.
وي تأكيد كرد: جنگ فقط كشتن افراد نيست و شخصيت‌شناسي نيز حرف اول سينماي دفاع مقدس است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.